Dia Bulan :)


Assalamualaikum

Masa mulamula kan aku suka tengok dia main bola,ahaa comel je kut >.< Lepas tu dia bagi duit raya hee :D Masa tu lah aku rasa aku suka dia,dah lah comel pandai buat orang gelak , i meant lawak bodoh la k :')

Then sekolah menengah aku sekolah Muar,ibu tak tahan ibu pindah kan aku . Lepas tu kebetulan sama kelas dengan dia , heee :D happy la juga tapi masa tu dah lupa yang aku suka dia so aku suka orang lain time tu. Adat lah kan suka mnyuka kan ? Aku suka jadi cuka , tapi yang dia lain . Aku cuka dulu baru suka >.<

4 tahun aku sama kelas,gelak semua dengan dia,make a face semua dengan dia . Ejek mengejek kerja kitaorang . Nganjing kitaorang budak kelas >.< 

Ada tahun lepas aku pergi Umrah , sumpah rindu gila dengan dia . Haha setiap hari aku sent msg dengan dia aku buat ni aku buat tu . Tapi dia tak reply aku tak bagi takut nanti tertelan duit dia banyak . Lepas tu turn dia pula pergi Umrah , sumpah esoknya nak pergi baru aku tahu -_- Tu pun sebab dia ajak aku keluar . Aku ingat sajesaje . So layan kan jelah . Nak balik baru dia bagitahu dia nak pergi umrah esok . Cover nangis :'D Tapi apepun dia bagi aku 

"Kura-kura ni ambil lah bagi lah Ecah kenapa aku pula kena pegang"
"Alaahh kau ambil jela,aku bagi kau"
"Eishh tak nak aku,kalau aku ambil baik aku beli sendiri , ke kau bagi aku ?"
"Aku bagi kau lah ambil simpan .kau tunggu sini sekejap jap lagi aku datang aku ada emergency"
"Haa yela"

Waktu text

"Saya bagi awak kurakura biar dia jaga awak bila saya tak de,esokkan saya nak pergi dah soo bila ada kurakura tak ada lah awak sunyi "
"*meleleh airmta* Terima kasih :')

Sampai sekarang aku sayang sangat dengan kurakura ni . Kadangkadang budak bilik selalu cakap aku gila cakap sorangsorang dengan kurakura . Tapi tulah hakikatnya , kalau aku rindu selain mangadu dekat Allah aku mengadu dekat kurakura . Even tak bagi respon,senyuman kurakura dah boleh redakan aku . Sebab tu bila diorang nyorokkan kurakura aku nangis . Aku tak boleh jauh dengan dia . Macam mana aku tak boleh jauh dengan Ibu macam tu lah kurakura :')


Sekarang bukan nak cakap aku dah tak kawna dengan dia , but entah lah . Aku anggap dia lepas tangan pd aku dia nak belajar nak focus so i am .. Tapi aku rasa dia lepaskan aku bukan sebab ni sebab dia tau aku akan sakit hati lagi bila tengok dia .

Sejujurnya memang aku jujur Aku tak kesah dia nak kawan nak tegur dengan sesiapa pun . Aku ikutkan aja apa Along cakap,

"If nak tahu dia sayangkan adik , uji dia sejauh mana dia boleh tahan sikap adik macam tu baru boleh buat suami :)"

But aku kesah bila perempuan tu yang menggedik lebih . Haihh biar lah bila aku fikir balik memang salah aku sebab to over control dia . Sayang kan nak buat macam mana . Kalau boleh aku nak dia layan aku ajar aku marah aku sorang je . Tapi apa nak jadi Allah kata "Kun Fayakun" So dah tak boleh buat apa dah . 

Orang kata kalau ada jodoh tak kemana , kalau dia sayanng kita dia pasti cari kita . Tu orang kata tapi aku tak . Aku malas . Aku penat . Aku dah tak tegur dengan Azuha aku tanya kenapa dengan dia, aku buatbuat  tak tau apa sebenarnya jadi . And actually aku tau tapi azuha cakap ..

"Kau dah besar , kau jaga diri,kita buat haluan masingmasing jalan aku jalan kau "

Tu jelah . Aku dah tak bertegur dengan Iqbal & Faiz juga . But biarlah yang penting aku focus belajar . Aku tak nak hancurkan harapan ibu . Tapi lagi itulah . Dalam kelas yang semangat aku lagi nak belajar Dia . sebab dia tak pernah tidur dalam kelas dia selalu buka buku SPM nak belajar buat aku lagi jealous nak belajar lagi nak menang dari dia . Mungkin tu sebenarnya aku patut buat kan ? :')

Aku tak nak lagi kena kutuk dengan kawan sendiri "Pergi cari Timba" yeah itu aku dulu. Tapi sekarang no longer . 

Sekarang dia boleh main bola sesuka hati :') Dah boleh borak dengan orang lain tanpa ada orang sakit hati kan ? Hakikatnya aku dah tak paksa dia buat apa yang aku nak . Nampak sangat aku ni banyak susahkan dia kan ? Terpaksa redah hujan sebab aku , terpaksa belikan aku McD sebab aku tak makan dari pagi . Terpaksa cover borak sebab takut aku nampak . Takpe aku hargai semua tu . 

Dear Haziq                                                                     Terima kasih sebab dah jaga aku macam adik kau sendiri . Dah larang aku apa yang sepatutnya aku tak boleh buat . Dah sayang aku . Dah jaga hati aku . Dah paksa aku makan ubat walaupun dulu aku memang tak suka makan ubat . Dah kejut aku waktu aku tidur dalam kelas .  Terima kasih .  dalam banyak banyak lelaki dengan kau aku selesa . Dengan kau aku suka bergaduh . Sebenarnya aku tak ada lah lelaki idaman,even yg romantik pun bukan aku nak sangat,tapi  cuma satu aku nak lelaki idaman aku beriman . Jujur aku selalu stalk kau solat Dhuha , aku menangis tengok kau macam tu . Harap teruskan ok ? Tahniah result kau baikbaik . Aku bangga . Halalkn makan minum aku ok ? Terima kasih gedik,keding,awak,lambung, Haziq ...... :')


It' would be the last memories :)